Kompanitë po shesin shtëpi në vendbanimet e paligjshme, ndërsa individë po mbledhin fonde për të blerë armë për ushtarët izraelitë në Gaza.
Facebook ka lejuar më shumë se 100 reklama të paguara që promovojnë vendbanimet e paligjshme dhe aktivitetin e ekstremistëve të djathtë në Bregun Perëndimor të pushtuar, sipas një hetimi të Al Jazeera-s. Kjo ka ngritur shqetësime se gjiganti i rrjeteve sociale po përfiton nga përmbajtje që mund të shkelë të drejtën ndërkombëtare.
Mes reklamave të identifikuara kishte edhe thirrje për shkatërrimin e shtëpive, shkollave dhe parqeve palestineze, si dhe fushata për mbledhjen e fondeve për njësitë ushtarake izraelite që veprojnë në Gaza.
Kompania mëmë e Facebook-ut, Meta, i tha Al Jazeera-s se të gjitha reklamat e publikuara në platformat e saj rishikohen nga kompania. Edhe pse pranoi se disa reklama janë hequr pasi kishin “shkelur politikat tona për çështjet sociale, zgjedhjet dhe politikën”, nuk specifikoi nëse promovimi i vendbanimeve të paligjshme të ndërtuara mbi tokën e grabitur palestineze bie ndesh me këto standarde.
Ekspertët ligjorë i thanë Al Jazeera-s se Meta mund të jetë bashkëfajtore në shkeljet e së drejtës ndërkombëtare duke miratuar, pranuar pagesa dhe publikuar këto reklama. Deputeti britanik Brian Leishman i përshkroi zbulimet si “jashtëzakonisht shqetësuese”.
Vendbanimet e paligjshme të reklamuara në Facebook
Të paktën 52 reklama të paguara nga kompani izraelite të pasurive të paluajtshme u identifikuan duke promovuar shitjen e pronave në vendbanime të ndryshme në Bregun Perëndimor të pushtuar. Këto reklama synonin blerës nga Izraeli, Mbretëria e Bashkuar dhe Shtetet e Bashkuara. Reklamat u publikuan për herë të parë në mars 2024 dhe shumë prej tyre vazhdojnë të jenë aktive në Facebook.
Meta i tha Al Jazeera-s: “Ne kemi procese dhe ekipe të fuqishme për të shqyrtuar reklamat, dhe sistemi ynë i rishikimit të reklamave është dizajnuar për të shqyrtuar reklamat para se të bëhen aktive.” Sipas kompanisë, ky sistem mbështetet kryesisht në teknologji automatike për të zbatuar standardet e reklamimit në miliona reklama që qarkullojnë në platformat e saj, ndërsa ekipi i saj ndihmon në trajnimin e këtyre sistemeve dhe, në disa raste, shqyrton manualisht reklamat.
Mes reklamave të identifikuara nga Al Jazeera, të paktën katër promovonin shitjen e pronave në vendbanimin e paligjshëm izraelit të Ariel, 20 km në lindje të Vijës së Gjelbër në Bregun Perëndimor të pushtuar. Këto njoftime, të shkruara në hebraisht dhe të targetuara për përdoruesit izraelitë të Facebook-ut, ishin të paguara nga një faqe e quajtur “Ramat Aderet”, e cila përshkruhet si ofruese e “penthouses për një cilësi jete të përsosur”.
Sipas faqes së saj zyrtare, projekti Ramat Aderet (Kurora e Kodrës) përfshin “dy lagje – veriore dhe jugore – me gjithsej 27 ndërtesa me 4 deri në 8 kate”. Apartamentet e ofruara pretendohet se sigurojnë një përvojë të plotë të jetës urbane në një lagje “të përkryer”.
Kompania që qëndron pas këtij projekti vlerësohet me një kapital prej 300 milionë dollarësh, sipas PitchBook, një firmë kërkimore dhe ofruese e të dhënave financiare.







