FLASH :

Pse themeluesi miliarder i Chobani po investon 1.2 miliardë Dollarë në një fabrikë moderne qumështi në Nju Jork

Nga Chloe Sorvino | Forbes

Hamdi Ulukaya shënon një moment historik për Chobani, duke përforcuar misionin për të qenë gjithmonë “i pavarur dhe amerikan”.

Nga Chloe Sorvino, Forbes
Përkthyer dhe përshtatur nga [Emri yt ose Media]

25 Prill 2025 – Themeluesi miliarder i Chobani, Hamdi Ulukaya, ka nisur ndërtimin e një fabrike të re moderne në veri të Nju Jorkut, duke investuar 1.2 miliardë dollarë për të prodhuar një miliardë paund kos, kremra dhe produkte të tjera çdo vit. Ky investim madhor vjen vetëm një muaj pasi Ulukaya njoftoi gjithashtu një zgjerim 500 milionë dollarësh të fabrikës ekzistuese në Idaho.

“A shumë ushqim i mirë nuk është bërë i arritshëm për të gjithë,” thotë Ulukaya për Forbes. “Nëse arrin ta bësh të arritshëm, sfida e madhe është të sigurosh që ke kapacitetin e prodhimit për ta mbështetur këtë.”

Në një industri ku shumë marka të mëdha varen nga prodhues të jashtëm, Chobani ruan një qasje tërësisht të brendshme: “Ne e bëjmë 100% të produkteve tona vetë. Është e vështirë, sepse do të thotë të ndërtosh fabrika,” shton Ulukaya.

Chobani, tashmë marka më e shitur e kosit në SHBA me të ardhura vjetore 3 miliardë dollarë dhe me një rritje prej 20% në shitjet e kosit vitin e kaluar, po forcon më tej pavarësinë e saj. Pas blerjes së kafesë La Colombe për 900 milionë dollarë në vitin 2023, kompania mbetet një nga më të mëdhatë në industrinë e mallrave të paketuar konsumatore që është ende në pronësi private.

Ulukaya, një emigrant nga Turqia dhe pronar i shumicës së aksioneve të Chobani-t, ka një pasuri të vlerësuar në 2.4 miliardë dollarë.

Një Investim Vendimtar për Fermat e Qumështit në Veri të Nju Jorkut

Fabrika e re, e ndërtuar në territorin e ish-Bazës Ajrore Griffiss në qytetin Rome, Nju Jork, do të mbulojë 1.4 milionë metra katrorë dhe pritet të krijojë 1,000 vende pune të reja me kohë të plotë. Me kapacitet për të përpunuar deri në 12 milionë paund qumësht çdo ditë, Chobani do të forcojë pozicionin e saj si blerësi më i madh i qumështit në Nju Jork, duke sjellë një përfitim të madh për fermat vendase që kanë vuajtur nga çmimet e paqëndrueshme dhe konsolidimi i industrisë.

Investimi, që konsiderohet si më i madhi në prodhimin natyral të ushqimit në Shtetet e Bashkuara, do të financohet nga fondet ekzistuese të Chobani-t, pa nevojën për borxhe të reja. Shteti i Nju Jorkut ka kontribuar me 73 milionë dollarë në kredi tatimore dhe 22 milionë dollarë në grante zhvillimi.

Sipas Gary Hirshberg, themelues i Stonyfield Organics, investimi është i mirëpritur, megjithëse ai thekson se mbështetja për prodhimin e qumështit organik – dhe jo thjesht konvencional – është thelbësore për qëndrueshmërinë afatgjatë të fermave të vogla në Veri të SHBA-së.

Një Historik Rrënjësor i Pavarësisë

Rruga e Ulukaya-s drejt suksesit është vetë një histori amerikane. I rritur në një familje fermerësh kurdë në Turqi, ai emigroi në SHBA në vitin 1994 për të studiuar anglisht. Pas një tentative të pasuksesshme për të importuar djathë feta nga familja, në vitin 2005, Ulukaya bleu një fabrikë të braktisur kosi të Kraft-it në South Edmeston, Nju Jork, duke marrë një kredi të vogël biznesi.

Pas dy vitesh pune intensive, Chobani nisi të shiste kos grek me sukses të jashtëzakonshëm, duke çuar në një revolucion në raftet e supermarketeve në SHBA.

Ndërkohë që konkurrenca shtohej dhe shumë marka të tjera përpiqeshin të kopjonin formulën e suksesit, Chobani qëndroi e fokusuar në cilësi dhe në prodhimin e vetë-kontrolluar.

Një Strategji që Shkon Kundër Rrymës

Në një kohë kur shumë kompani të mëdha po shesin kapacitetet e tyre të prodhimit dhe po rrisin varësinë nga furnitorët e jashtëm, Ulukaya e sheh ndërtimin e fabrikave si “themeli i së ardhmes.”

“Kompania jonë kurrë nuk do të jetë pjesë e një kompanie tjetër. Kurrë,” thotë ai me vendosmëri. “Chobani është ndërtuar për të shërbyer për një kohë të gjatë, duke ofruar ushqim të mirë për njerëzit.”

Me projekte gjigante në zhvillim në të njëjtën kohë në Idaho dhe Nju Jork, vizioni i Ulukaya po shfaqet me qartësi: “Mund të arrijmë përparime të mëdha në jetë, por nëse nuk arrijmë të ushqejmë fëmijët tanë me ushqim të mirë, nuk kemi arritur suksesin e vërtetë.”